8.02.2009

DIY: flower hair braid

Today I went to the mall with my mom and saw these cute little flower hair braids, but I thought they were too expensive -20 bucks each- specially 'cause they are so easy to do...so I decided to make some for me when I got home...
Hoje eu fui ao shopping com a minha mae e vi essas presilhas de flores, mas eu achei que elas eram muito caras -20 reais cada uma- especialmente porque não são tão difíceis de fazer...então eu decidi fazer umas presilhas pra mim quando eu cheguei em casa...
Image and video hosting by TinyPic
So now I'm going to teach how to make your own cute little flower hair braids...
Então agora eu vou ensinar como fazer a sua própria presilha de flor...
Image and video hosting by TinyPic
Material:
Image and video hosting by TinyPic -tissue/ tecido
Image and video hosting by TinyPic -scissors/ tesoura
Image and video hosting by TinyPic -mold, pencil, carbon paper/ molde, lápis, papel carbono
Image and video hosting by TinyPic -buttons/ botões
Image and video hosting by TinyPic -super bonder, line and needle/ super bonder, linha e agulha
Image and video hosting by TinyPic -old hair braid/ presilha de cabelo velha

Image and video hosting by TinyPic

STEP 1: Draw the design of the mold in the tissue with the help of the carbon paper, then cut it. Repeat it how many times you want... I did 4 times of each tissue.
PASSO 1: Passe o desenho do molde para o tecido com ajuda do papel carbono, então corte. Repita isso quantas vezes você quiser... Eu fiz 4 vezes com cada tecido.

STEP 2: Put all the cut pieces together alternating the points.
PASSO 2: Ponha todas as peças recortadas juntas alternando as pontas.

STEP 3: With the line and needle sew it all together and to make it more pretty choose a button to be the kernels of the flower hair braid.
PASSO 3: Com a agulha e linha costure tudo e para ficar mais bonito escolha um botão pra ser o miolo da flor.

STEP 4: With the Super Bonder glue the flower to the old hair braid and it's done!!!
PASSO 4: Com o Super Bonder cole a flor de tecido na presilha velha e está pronto!!!

Hope you all like it!!!
Espero que vocês gostem!!!

No comments: